onsdag 3 februari 2010

Onsdag.

Jahopp, då blir det antagligen ingen hemgång den 19:e. Men jag skiter i det! Vill de inte ha hem mig så skiter jag hellre i det. Här känner man sig i alla fall behövd i bland..
Trist på all värk i handleden, knäna, fötterna och nacken. Man vill inget hellre än att åka hem, speciellt när man har så ont att man gråter. Längesedan jag hade såhär jävla ont asså... Skit!
Alla utomstående tycker att de fan bara är att härda ut, men vad man ska man göra då? Inte meningen att man ska gå på tabletter för att fungera i vardagen. jag vill hem till Sverige, bli undersökt av en svensk läkare. Så jag förstår allt som sägs. Läkarspråket är svårt även på svenska, haha!
Men i alla fall. Ridningen går bra, har fått ganska hyggliga hästar hittills. Favoriten är ett sto, givetvis. Haha! Ska rida henne i morgon igen, om jag överlever dumhuvudet jag ska ha innan. han både bits och sparkar när man går in i boxen. Siktar på ansiktet med tänderna. Stackars Angelica som har honom som passhäst!
Men får mycket beröm för min sits och för hur jag rider, alltid kul! Nu när vi börjat cantra i ridhuset är hästarna mer på tårna än de varit innan, kul i bland.. Men de lugnar sig, oftast!, om man använder rösten.
Showings i morgon.. Fy! Man måste springa mellan sina två hästar, hinna fixa båda boxarna innan man ägnar tid åt sin halmbox. Där ska allt vara dammat, fönsterna tvättade, golvet sopat ordentligt, rejäla halmbanker, urtvättad krubba, nypolerad häst och en "box" av halm vid ingången till boxen. Sen ska alla borstarna tvättas, läggas upp på "boxen" och sedan ska man stå uppställd.
Blir spännande, alltid lika stressigt när man får springa runt som en skållad råtta!
Nej nu väntar sängen, fasiken vad skönt! En av de bästa höjdpunkterna på dagen ;P
// Dsm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar