lördag 13 februari 2010

Katastrof, hur klumpig får man bli?

Jahopp, den här veckan kan sammanfattas som den värsta hittills. Har åkt av två ggr! Börjar bli lite tjatigt nu.. I fredags skadade jag mig dock. Var på sjukhuset i går, ryggen och nacken gjorde väldigt ont. Men det var bara en sträckning, så nu blir det vila i några dagar.

Saknade mamma i går när jag skulle åka till sjukhuset, då ville jag verkligen hem till Sverige och träffa läkare som jag förstod fullt ut. Men det gick bra, fick en skön läkare som skojade med mig. Personalen var också jättebra, fick komma in ganska fort och allt gick på bara fyra timmar. Då inkluderades röntgenbilderna. Annars brukar man ju få vara på sjukhuset hela natten innan de slutligen kommer fram och säger att man får åka hem..


I alla fall, nu har jag vila. Ingen mockning, ingen ridning, ingenting. Ganska skönt ändå, att jag får vila tills jag är helt återställd.


Fem dagar kvar, sen kommer jag hem. Åh vad jag längtar! Hade helst åkt hem redan nu, alltid goare att vila upp sig hemma med familjen. Men man får göra det bästa av situationen. Min rumskompis är bra iaf, hon garvar som fan åt hur jag ramlade av och kan inte annat än garva med när jag ser de framför mig. Måste sett förjäkla kul ut!

Först blev jag avbockad, omtumlad reste jag mig upp och då sparkar hästjäveln mig i röven med frambenet så jag flyger igen och rullar runt som en köttbulle. Inte konstigt att jag inte visste vad som var upp eller ner.. Men cantrade hästen efteråt på banan igen, viktigt att inte bli rädd. Då är ju allt kört.. Då gick det kanon, skitfin var han då. Lägger upp en bild som Malin tog när jag cantrar honom på banan efter att jag åkt av.


I dag är det söndag ju, vilket innebär att alla är lediga sex timmar under dagen. Inte fy skam! Härligt för dem att få koppla av. Det är ju hårt arbete!

Intensivkursen kommer i dag. De har betalat, håll i hatten nu!, 90 000 svenska kronor för att gå på den här intensivkursen! Hur jävla korkad är man inte då?! Fast visserligen slipper de vissa moment och de är klara efter fyra veckor. Men ändå! Höll på att sätta min cola i halsen när Angelica sa det i går.


Nu kommer Angelica snart upp från stallet, så nu ska jag fixa cola light åt henne. Så blir hon glad. Alltid lika trött oavsett hur länge hon sover, haha!


Så nu drar jag upp och fixar cola, sen ska jag lägga mig och vila en stund. Ha det gött!

// Dsm

1 kommentar:

  1. Jag kommer aldrig klara mig utan dig Daniella! Du är världens goaste och roligaste människa att dela rum med!
    / Angelica

    SvaraRadera