lördag 20 februari 2010

HEMMA!

Äntligen hemma igen. Var så skönt när pappa svängde in på den välbekanta gatan, att se allt som man annars har sett varje dag. Det kändes najs.
Vädret var ju stört i går, så i stället för att landa på säve fick vi landa på landvetter. Säve var helt igensnöad, haha!
Bagaget blev helt sistprioriterat så efter att ha suttit på flygplatsen i en och en halv timma åkte jag och pappa hem.
Det finns kvar i dag, de ringde och kollade. Tur det, har massa grejer där i som jag inte vill bli av med!
Kändes lite konstigt att vakna upp hemma i dag. Är ju så van vid att Angelicas klocka ringer runt fem, sen går hon upp och ger mig den vanliga kommentaren " Jag vill åka hem!", eller " fan jag orkar inte..". Känner mig så kluven, saknar det där. Men har också saknat allt här hemma, är verkligen glad att jag åkte hem. Kroppen gör ont.
Fy vilket väder det är här, det verkar som om det aldrig tar slut heller! Fast man kan ju se det åt andra hållet också, tänk vad mycket det skulle regnat om det varit plusgrader.. Då hade jag sovit med flytväst för att vara på den säkra sidan. Haha!
Fick ett välkommen hem samtal av Jonna i går. Det var mysigt, härligt att snacka med någon hemifrån. Fick även ett mess av farmor och farfar.
Hundarna hade saknat mig, Chicko sitter som ett litet plåster på mig. Har saknat den lilla hårbollen, hade glömt hur mysigt det är att krama honom.
Nej nu ska jag vila och se en film eller något. Hämta in vovven kanske, blir mysigt.
// Dsm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar