torsdag 25 februari 2010

Bra bättre bäst!

Jag börjar bli bättre, tjoho! Skulle hjula om jag kunde!! :D Har bara lite spänningar kvar i nacken/halsen och axlarna. Visst känns det i ryggen också, men det är inte outhärdligt. I dag saknas vårväder och fågelkvitter, annars hade dagen varit fulländad. Har inte varit såhär glad sen jag red Danzing, känt mig såhär lycklig över något. Så det är kul :D
I dag ska jag på intervju, telefonförsäljare.. Spännande.. Nej inte direkt. Men pengar är pengar, och förhoppningsvis får jag det så jag får något att göra på dagarna.
I kväll så ska jag, som det ser ut nu, träffa Niklas. Blir bra, har saknat honom :)
I går körde jag bil för första gången sedan jag kom hem/skadade mig, gick fint. Men fick världens huvudvärk, men vad gör det när jag fick träffa alla underbara människor? Ingenting kan jag säga. Jag somnade vid åtta i går, men det var det värt. ;)
Längtar efter att rida, känner ett sug i hela magen. Vill ut nu,nu,nu! Men tålamod är en bra sak, för en gångs skull ska jag bli frisk innan jag sätter mig på en häst. Kunde ju inte ens vänta när jag skadat levern, haha. men nu är jag äldre och klokare, kroppen ska jag ju ha kvar resten av livet. Hästarna väntar på mig.
Saknar tjejerna på brs. Speciellt Angelica.. Fan vad trist det är att inte höra henne muttra över New Cap varje dag. Eller hur hon har en lång utläggning för sin mamma varje kväll om hur störa alla är (Hästar och människor). Skrattade tills jag fick kramp i magen.
Några utav tjejerna kommer hem nu, tråkigt för dem. Inte roligt när andra omständigheter gör att man måste åka hem, men så är det. Vet ju hur det känns. Men iaf, nu kan jag ju träffa dem :) Det blir ju bra!
Sitter här och ser ut på snön, vill ha vår. Så man kan gå ut i tjocktröja, känna doften av blommorna som slått ut och veta att sommaren väntar bakom kröken. Ååh vad jag älskar våren. Det är nog den tiden på året jag känner mig som mest hoppfull. Man lägger upp så mycket planer, och drömmer sig bort. Vad som händer nu i sommar vet jag inte ännu. Jag fyller 20 iaf, det vet jag :D Jag blir gammal tant som får köpa sprit på systemet! Det gillas, lite halvt. ^^
Har sökt ett "sommarjobb" som lägerledare. Ska väl på intervju i slutet av mars. Så vi får se, fast jag med barn. Haha, kan höra hur pappa kommer skratta när jag säger det. Inte min starka sida, men det går bara man vill.
Nej nu ska jag försöka fixa till mig så jag ser okej ut, innan det är dags att dra.
//Dsm

3 kommentarer:

  1. Jag saknar dig med vännen! är så tomt utan dig här. :( <3 / angelica

    SvaraRadera
  2. hejsan! Vad tråkigt att det inte funkade med BRS :( Jag har suttit och läst er elevers bloggar ganska flitigt eftersom jag själv var på BRS i Augusti 2009, men åkte hem efter någon vecka eftersom jag inte tyckte de behandlade en särskilt bra.

    Tänkte bara tipsa om att ifall du fortfarande är sugen på en galopputbildning så tycker jag du ska söka till RACE. Jag sökte i november eftersom jag ville ge galoppen en chans till, och börjar nu på min andra vecka. Allting är verkligen underbart här, och med risk för att snacka skit, en miljon ggr bättre än BRS.

    Ha det bra!
    Mvh Jasmine

    SvaraRadera
  3. Okaaj, ska kolla upp detta. Älskar fortfarande galoppen, och om man har en utbildning bakom sig så kommer man mycket längre.. Ha det fint.
    Mvh Daniella

    SvaraRadera