måndag 8 februari 2010

I dag har än så länge varit en skitdag.. Fick en häst som pullade gärnet i morse, ingen kontakt med henne för what so ever.. Helt sjukt! Så jag fick avbröt min ridtur genom att stå på mitten och gråta, som när man var liten på ridskolan. Pinsamt! Men vad ska man göra när handleden fuckar upp sig. Kunde inte hålla henne.
Men det är bara att lägga den skiten bakom sig, fokusera på nästa ridtur och utmaning.
Två av lärarna kom fram till mig efter ridturen, de var inte beredda på att ge upp ännu utan ska sätta mig på hästarna som pullar lite mindre. Mr. Sparks sa att enda anledningen till att han satt upp mig på henne var för att han tycker att jag rider bra.
Men det är skönt att de förstår och försöker underlätta för mig. Trodde de skulle vara skithårda och skicka hem mig på en gång! Haha.
Har fått jäkla utslag på låren, chillblings kallas det tydligen. Man får de av de knepiga väderomslagen. Vädret här är ju så sjukt. I går var det varmt och skönt, typ åtta plus. I dag snöar det. Haha galet!
Elva dagar kvar tills man får komma hem! Gött, längtar efter badkaret. Och svensk mat! Maten här är så knepig. I går till lunch fick vi pasta med ost.. -_- Här är de helt kära i sin jäkla ost. Någonsin käkat en macka med riven ost? Det har jag. Spännande när all ost ramlar ner på tallriken.
Hade prov i dag också, gick jättefint. Muntliga prov är bra, man kan förklara runt orden om det är något man inte kan.
Nej nu ska jag snart ha lektion, ska byta om och pallra mig till stallet.
// Dsm


1 kommentar:

  1. hahah, otroligt att ni kan hålla er i form med tanke på hur folk äter där.. :o

    SvaraRadera