onsdag 10 februari 2010

Ridningen har gått bra i dag, vi gick ut en liten kortis på rundbanan. Fan vad härligt! Äntligen händer det nåt :D
Handleden känns relativt bra i dag, är lite förvånad att jag bara haft morgonvärken än så länge. Men jag är väl snderknarkad på smärtstillande så smärtan inte känns?
I alla fall, i morgon ska de se vilka som är mogna för rundbanan och vilka som ska få stanna en vecka till i ridhuset. Jag kände verkligen i dag att jag är mogen, fan vilken känsla. :D
Har bytt rum och rumskompis. Fick flytta upp till tjejernas korridor, så jag bor numera ihop med Angelica :) En trevlig prick, smått galen bara. Garvar ganska mycket åt henne, hon har så roliga uttryck för det mesta.
Som tillexempel när vi stod uppe i träden, vi skulle klättra runt där uppe med säkerhetslinor, och hon frågade om hon fick hålla sig i linan medan vi gick över en svinhal stock, fanns inget annat att hålla sig i, ja svarade han men gör du det får du gå tillbaka och göra om det utan händer sen. Jävla kukhuvud skriker hon ut på svenska då. Jävlar vad jag garvade. Höll på att ramla ner, så mycket garvade jag. Så vi har rätt kul, garvar åt det mesta.
Nu för tiden har vi två idioter som vi stör oss speciellt på. Alla svenska tjejerna stör sig lika mycket på båda. Den blonda idioten och det brunhåriga äcklet. Det brunhåriga äcklet har både jag och Kajsa hamnat i diskussion med, vilket egentligen är ganska onödigt med tanke på att han är efterbliven och hans vokabulär endast består av ordet "fuck". Snacka om att någon behöver uppdatera sig.. I alla fall, vårt mål är att få det lata äcklet utkastad från skolan. Längesedan jag mötte en sån stor idiot! Åh att man inte kör upp halmgrepen i röven på fanskapet!
Har hittills klarat alla prov, yeey! Inte speciellt svåra, gjort allt förut typ.
Ska ha gympa, eller ja fitness. Har döpt om min gympalärare till hitler.. Han är ju en helt galen armésnubbe, fan palla att gå ut och jogga i mörkret när det är svinkallt och halt. Han står bara med sitt jävla tidtagarur och skriker att man ska klara 1 mile på under 9 min. Hmm.. Är inte förtjust i honom, kan sköta min träning själv. Det här stället är tillräckligt likt ett fängelse som det är..
Illa när även en av lärarna säger att den här skolan är förjävlig och behandlar eleverna som skit. Sedan även att hästarna är löjligt elaka. Vet inte hur många ggr man blivit attackerad när man går in i boxen. Flyger ut fort gör man i alla fall, sedan går man ut och smyger med sig sopborsten in som man hotar hästen med. Jävlar då blir det skärpning. Angelicas häst får ha munkorg, han attackerar både fram och bak. Här får man inte läxa upp hästarna heller, utan de ger dem mintpastiller så det lugnar sig i tre sek.. Sjukt! Jag tänker inte dö bara för att de inte vill att man ska säga till hästarna! Så vi får göra det i smyg, haha.
Nu ska jag dra, lektion sen stall sen middag sen hitler.. Kul!
//Dsm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar