lördag 30 januari 2010

Lördag!

I dag är det lördag, så jävla soft! Fick sovmorgon till halvsju i dag. Började sju i stallet. Sedan har dagen bara flutit på i sakta tempo, känns härligt :) Bara ridit en tur i dag, har nästan ingen träningsvärk kvar alls. Trodde inte jag skulle kunna gå i dag, eftersom vi red i jockeysits i två lektioner som är cirka en timme var. Haha! Envis var man också, ingen ville sätta sig först. Typiskt hästtjejer? ;P
Vart på stan med brudarna i dag också. Najs! Käkade pizza och Sara fick köpt sitt godis som hon tjatar om hela tiden ^^.
Ryggen och nacken värker fortfarande av mocksäcken, men det börjar gå lite lättare. Men fy fan vilken kass uppfinning! Aldrig hört talas om skottkärror? Fy säger jag bara!
Allt annat rullar dock på, småkillarna är helt fascinerade av att lära sig svenska svär och andra sjuka ord. Den ena ville lära sig vad " ut med bröstet" hette. Så nu säger han det nästan jämt :P Den andre ville lära sig " visa dina bröst". Så vi har skitkul åt hur de uttalar det, och de ser så stolta ut när de sagt det. Haha! Alltid lika roligt att höra..
Det mesta fungerar väl helt okej, jag är så jäkla glad för att Maria lärt mig sadla innan jag kom hit. För det gör jag på cirka tio minuter. Tänk att stå där och fiffla med sadeln också. Usch!
Nej nu ska jag lägga mig och vila en stund innan det är dags för eftermiddagsmocking.
//Dsm

1 kommentar:

  1. Hej Danni! En ny sida för mej men kommer att följa denna också!Skönt att vissa saker sitter i märgen så det funkar bra för dej. Finns det inga roligare ord ni kan lära smågrabbarna, hm.Jaja, jag är väl gammalmodig!Hoppas att du hinner vila och njuta mellan passen Kram på dej...Mmamma

    SvaraRadera