tisdag 23 mars 2010

Tisdag, regnigt? Oja!

I dag regnar det, seegt. Men skönt för all snö försvinner.
Rätt trött i dag, sov hos pojkvännen i natt. Var vaken till tre på natten, haha, ovant för mig som brukar somna runt nio ;P Sen var det upp runt halv tio. Skulle hem och gå ut med vovvarna vid elva.
Flippat ur på min brorsa i dag, han är hemma och är sjuk. Världens grisigaste ungjävel. Han och den andra är fruktansvärt äckliga! I dag rapade han, sen blåste han den luften rätt i nyllet på mig. Då jävlar blev jag vansinnig så jag spottade på honom. Moget för en nittonåring, eller hur? Haha. Men allvarligt, sånt är skitäckligt. Fick nästan kväljningar, blää!
Ska tillbaka hem till pojkvännen sen, får se om vi orkar pallra oss ut för att kolla på soffa och säng i dag. Men det spelar ingen roll, mysdagar är bättre. Får inte så mycket tid för varandra medtanke på att när han inte jobbar är han i studion. It sucks!
I går låg vi och pratade jättelänge, om typ allt. Väldigt skönt att kunna bolla tankar med någon annan. Är ju så van vid att bara hålla sånt för mig själv annars..
Jobbsökandet fortsätter, helvete vad det är svårt att få jobb i denna stan! I bland önskar jag nästan att jag hade gått en annan linje på gymnasiet, typ samhäll. Hade kanske varit lättare att få jobb? Men samtidigt är jag glad att jag gick där, tror inte jag hade pallat att gå på en vanlig skola med 200 elever.. Dessutom har jag fått massa kunskap som hjälper mig varje gång jag är i stallet. Positivt! :) Och hade jag inte gått på åtg hade jag inte träffat Christer och Maria, och det hade varit synd! För det är det bästa som kunde hända mig. Maria är min stora idol, tveklöst.
Men som sagt, det kanske hade varit lättare i jobbdjungeln? Who knows..
Tur att man kan plugga efteråt, läsa in andra saker. Tror ändå att jag kan tänka mig att bli lärare, på något sätt gillar jag att puscha andra till att klara saker de inte trodde de kunde. Att motivera andra, när de sedan klarar det blir jag glad och stolt. Kanske lärare för hästämnen? Hästar kan jag ju en del iaf. Men jag vet inte, vad ska man då gå för linje?
Men det hade varit ett alternativ iaf, något som jag känner att jag kanske är taggad på. Eller kanske gympalärare.. Jag gillar ju sånt med träning och äta rätt. Hmm, kanske får söka runt lite.
Någon som vet hur jag hittar rätt i den djungeln?
Nä, nu ska jag hoppa in i duschen. Ha de gött.
// Dsm

1 kommentar:

  1. Jag skulle tro att om du läser en del hästkurser (var de nu finns!?) så kan du ha idrott och ett annat ämne på lärarhögskolan och sedan kan du visa din pedagogoska utbildning OCH din hästrutin (t.ex. ÅTG) då du söker lärarjobb för hästämnen. Annars får du nog läsa typ hippolog och sedan pedagogik som lösa kurser, men det är skitsvårt att hitta jobb som BARA handlar om att undervisa i hästämnen. Bra att ha t.ex. idrott och säg... SVENSKA :-D att falla tillbaka på. Jag tror du skulle passa jättebra som lärare!

    Kramar / Tina

    SvaraRadera